Google

Investing is an art and highly emotional and subjective.

When buying stocks, if your buying decisions are based on"insiders' information or rumours" and not sound analysis, then you are gambling. Many investors enter the market when stocks prices are high (lacking of confidence to enter beforehand when prices were low). Once the stocks market crash, they tend to sell out their shares out of fear and pessimism, swearing to "chop off their fingers" and never enter the stocks market again. If such situation happens, all their previous gains may be wiped out and suffered a loss.

Investing is an art and highly emotional and subjective. Subjectivity is largely controlled by our emotions. There are times when we are optimistic or pessimistic. If we are unable to control our emotional weakness, we are unlikely to become successful investors.

To be successful, you must first understand yourself, in particular your emotions and the degree of pressure you can tolerate.

The investors should also analyse the country's economic prospects together with the earnings outlook of the major listed companies.

It is imperative that you like Mathematics as the sound mathematical knowledge plays a key role in investment.


财富為了实现梦想;而非梦想拥有财富 .
美元对亚洲货币走势图


Live Economic Calendar Powered by the Forex Trading Portal Forexpros.com

Tuesday, October 13, 2009

16岁中巨额大奖22岁破产,英国少女6年挥霍300万美元

 
中国日报网环球在线消息:全世界的彩民都梦想着有朝一日能中大奖,但是中了大奖后真的就会活得更快乐吗?英国女子考利·罗杰斯用自己的经历告诉世人:彩票大奖毁掉了我的生活!

据英国《每日邮报》8月24日报道,2003年7月,年仅16岁的考利·罗杰斯幸运地中了彩票大奖,赢得了近190万英镑(约合307万美元)的奖金。但是仅仅时隔6年,罗杰斯已经挥霍掉了所有奖金并面临破产。更可悲的是,6年中她曾两次企图自杀。

一夜间成为百万富翁的罗杰斯花55万英镑购买并装修了4个家--自己的、她父母的以及她祖母的(她的父亲杰夫·罗杰斯和母亲苏珊·詹金森分居)。此外,20万英镑花在奢侈度假上,约26.5万英镑用于购买高档汽车、礼物以及借给家人,45万多英镑用于购买著名设计师服装、各种聚会以及丰胸手术,约7万英镑用于相关法律费用。

与此同时,罗杰斯的私生活也一片混乱,多金的她无疑是男人们追求的焦点。罗杰斯用在给众多男友买礼物的钱高达18.8万英镑。但是金钱显然买不来爱情和幸福。罗杰斯先是与进过监狱的尼基·劳森生活在一起,两人生育了一个儿子和一个女儿,目前分别为4岁和1岁。她为两个孩子建立了一个6位数的信托基金。但是罗杰斯与劳森生活得并不快乐,罗杰斯指责劳森偷她的钱并与她的妹妹发生关系,为此罗杰斯曾服过量药物企图自杀。

4年前罗杰斯讲述这次自杀企图时说:“在我如此年轻便赢得这样一大笔钱之前,我不会想到随之而来的压力。我这么做(自杀)是因为这笔钱已经毁掉了我的生活。我真希望从未赢过这笔钱,我无法应对,我相信我死了会更好。”

去年12月,罗杰斯当时的男友瑞安·汤普森因在她家中进行毒品交易以及持有非法枪支被警方逮捕,随后汤普森被判入狱两年。罗杰斯因此案受到牵连也被警方逮捕,但随后因未受到指控被释放。但是据说在警方逮捕之前,罗杰斯曾企图割腕自杀。

 曾经风光无限的罗杰斯如今生活困窘,她与母亲住在一起,开着一辆二手的大众高尔夫车并准备卖掉她在坎布里亚郡价值18万英镑的房子。为了维持生计,她不得不同时做3份清洁工作。据称,她目前急需现金去支付3000英镑的律师费,如果她筹集不到足够的现金,她将面临破产。

但是,22岁的罗杰斯表示很高兴又做回穷人。她对朋友说:“我的生活一片混乱,现在我希望所有一切都过去,我能找到一些快乐。除了使我不开心外,它(中奖)没有给我带来任何东西。它已经毁掉了我的生活……我只是想通过给他们花钱让他们高兴,但是这并没有使我快乐,这只会让我担心,他们追求我只是为了我的钱。”
很多时候,获得财富的确是需要经历一些过程.越容易获得的财富未必是好事.在股市也一样,股友需要长时间的磨炼才能获得真正的才富.很多时候"心理素质"和"眼光"真的需要时间来培养. 
 

No comments:

Post a Comment