Google

Investing is an art and highly emotional and subjective.

When buying stocks, if your buying decisions are based on"insiders' information or rumours" and not sound analysis, then you are gambling. Many investors enter the market when stocks prices are high (lacking of confidence to enter beforehand when prices were low). Once the stocks market crash, they tend to sell out their shares out of fear and pessimism, swearing to "chop off their fingers" and never enter the stocks market again. If such situation happens, all their previous gains may be wiped out and suffered a loss.

Investing is an art and highly emotional and subjective. Subjectivity is largely controlled by our emotions. There are times when we are optimistic or pessimistic. If we are unable to control our emotional weakness, we are unlikely to become successful investors.

To be successful, you must first understand yourself, in particular your emotions and the degree of pressure you can tolerate.

The investors should also analyse the country's economic prospects together with the earnings outlook of the major listed companies.

It is imperative that you like Mathematics as the sound mathematical knowledge plays a key role in investment.


财富為了实现梦想;而非梦想拥有财富 .
美元对亚洲货币走势图


Live Economic Calendar Powered by the Forex Trading Portal Forexpros.com

Friday, October 8, 2010

[交易者笔记]MALTON 和MRCB

MALTON今日荣登活跃股,成交量继续创新高.
我在0.605已顺势套利出局.
MALTON的基本目标价0.61,如是强势目标在0.67.
基本策略股价超过0.60就不可能高追.
参考一般Rsi和Stochastic摆动指标,股价已经超卖.
对于MALTON,14日RSI不会超过80这个高位(已经过系统回测).
成交量方面,我在技术图放的是滚动买卖盘月均量分析.
黄线是买盘与卖盘的百分比偏离幅度.
一旦来到这个幅度,卖盘很快就会涌现.
MALTON并不是一只顺风顺水一路走高的趋势股.
如股友是从0.25价位买入,一直持有至今回报率是140%.
如是波段操作,这只股有8个主要上升波段可以做.
只需做对5个波段,回酬率已经是200%.
这只股我会否会过快套利出局,万一股价再标高不是错失机会?
对于我来说这只是交易的一部分,我要的回报率已经达标.
还有很多类似的交易机会等着我.

MALTON ,5浪走完后,一样会有调整势.
调整结束后,就是真正的主攻浪来临.
这只股在调整接近尾声可以介入,是股友必须留意的一只股票.

MRCB是一只炒作气氛很浓的政治概念股.
我在股价突破1浪顶部(1.80)后追价买入,买入价偏高1.88.
我偏爱在股价突破1浪顶部买入,我不会在3浪顶或5浪顶追价.
之后在我设定目标价2.05价位套利出局.赚利不大.
事实告诉我,股价在2.22位置才止涨回跌.
同样的股价在调整时,就可以开始计算支持位置和调整的满足点.
我在2.00位置从新买入MRCB,第5浪的目标位置在2.40.
跌破1.90支持会出局.
接下来这只股的走势会如何?看下去就知道.
MRCB滚动买卖盘月均量偏离幅度并不大.
这阶段的股价很容易盘跌或盘涨,操作上要留意.

近期手套股有回弹迹象,在我的分析系统观察.
调整位置已经到位,第一验证已过.
但是并不证明这就是底部.
建议股友继续观察,静待第一波反弹(第一浪)后的调整再找机会介入.最强的上涨浪在第3浪.
对于保守的股友可以选择走势比较平稳的上涨趋势股,如DIALOG和AFFIN.

下方视频是给股友的参考的最基本投资心法,如果做不到很不合适做一个短中期交易者.

No comments:

Post a Comment