Google

Investing is an art and highly emotional and subjective.

When buying stocks, if your buying decisions are based on"insiders' information or rumours" and not sound analysis, then you are gambling. Many investors enter the market when stocks prices are high (lacking of confidence to enter beforehand when prices were low). Once the stocks market crash, they tend to sell out their shares out of fear and pessimism, swearing to "chop off their fingers" and never enter the stocks market again. If such situation happens, all their previous gains may be wiped out and suffered a loss.

Investing is an art and highly emotional and subjective. Subjectivity is largely controlled by our emotions. There are times when we are optimistic or pessimistic. If we are unable to control our emotional weakness, we are unlikely to become successful investors.

To be successful, you must first understand yourself, in particular your emotions and the degree of pressure you can tolerate.

The investors should also analyse the country's economic prospects together with the earnings outlook of the major listed companies.

It is imperative that you like Mathematics as the sound mathematical knowledge plays a key role in investment.


财富為了实现梦想;而非梦想拥有财富 .
美元对亚洲货币走势图


Live Economic Calendar Powered by the Forex Trading Portal Forexpros.com

Sunday, June 22, 2008

自我介绍

开了几个月的BLOG,看了我的blog的股友获益了吗?
还是觉得放的讯息都是垃圾?常游览的股友给些回复.
我平均一天会花3-4小时在网络.有些时候可能时间配合不到,所以无法给大家很快捷的回复.请见谅.
"gibson_ong"对我来说就是自己的品牌和个性.是好的品牌还是烂品牌,股友很容易辨认,不会模糊.我并没那么多的网络分身,别名或匿名.我就是我!一切发表也很容易查找对证.当然我也一再从申自己只是普通交易者,不是以"大师"名号自居.在我之上还有更强的老手和前辈,以我的年龄距离"大师"还很远.股友们别帮我带高帽.

回归主题,我这里须再从复我的分析方式和操作原则.
我目前采用的是趋势交易,肯定不是自创.我也不曾说过是"自创",只是加入一些适用的判断和估测走势的方法.也只有一小部分很了解我的团员才知道我的分析手法.交易方式强调计划性和风险评估.
在过去的帖子,我提过的支持和阻力都是以收盘价为准.交易方式是盘后分析为基础.当然交易计划还包括突发性止损价,以保护本金不受盘中严重暴跌导致巨大亏损.

在我的帖子,似乎常提出"止损"的重要.这是事实,不是纸上谈兵.
在大马股市,我也是从赚钱和赔钱的交易日子生存至今.过去的"止损"的抉择和矛盾经历当然有.这是交易生态.每个股票交易者都会面对,就看对方是逃避还是面对.

成为一个交易者应该是一个永远不会结束的终身的过程。以这种思想武装起来的交易者会把每一次交易看成是一生中的一小部分。无论结果如何就每一次交易本身来说都是微不足道的。以这种方式来进行交易可以消除每一个市场新手通常都会经历的每笔交易的压力。它可以帮助你建立一个平静的、清醒的头脑,从而会更加提高操作的独立性和决策的正确性。但股友必须理解的中心思想是,单独一笔交易不会也不可能表明你是一个怎样的交易者,或者你的水平如何。只有通过大量的交易才能体现你的水平。失败的人偶尔中了彩就感到这一天像国王一样。成功者不时会遭受打击,并且在短时间里不会向世人展示他的过人之处。但是在10或12笔交易之后,真的和假的就可以区分了。只有在大量的交易之后,麦子才能从杂草中区分出来,真正的胜利者才会出现在他们应该的位置上——像国王一样在山顶上。你永远不可能通过任何一笔交易判断你的成功或失败。10笔交易之后再来看成绩。在连接的10或12笔交易之后,你就会了解你是谁,作为一个交易者你处在一个怎样的水平。

No comments:

Post a Comment