Google

Investing is an art and highly emotional and subjective.

When buying stocks, if your buying decisions are based on"insiders' information or rumours" and not sound analysis, then you are gambling. Many investors enter the market when stocks prices are high (lacking of confidence to enter beforehand when prices were low). Once the stocks market crash, they tend to sell out their shares out of fear and pessimism, swearing to "chop off their fingers" and never enter the stocks market again. If such situation happens, all their previous gains may be wiped out and suffered a loss.

Investing is an art and highly emotional and subjective. Subjectivity is largely controlled by our emotions. There are times when we are optimistic or pessimistic. If we are unable to control our emotional weakness, we are unlikely to become successful investors.

To be successful, you must first understand yourself, in particular your emotions and the degree of pressure you can tolerate.

The investors should also analyse the country's economic prospects together with the earnings outlook of the major listed companies.

It is imperative that you like Mathematics as the sound mathematical knowledge plays a key role in investment.


财富為了实现梦想;而非梦想拥有财富 .
美元对亚洲货币走势图


Live Economic Calendar Powered by the Forex Trading Portal Forexpros.com

Friday, June 13, 2008

WILMART (回复WIZET)




非常感谢你的意见.大家看股方式和解读也不一定一样.
独立思考很重要.
庄家论,主力论.是我过去的对股票交易的思考模式.
为何我会大大改观?为何我会转变?
当然是有前辈提点和点化,思维开拓了不少.

"wilmart的上升形态还没破局,直到4.50失守和长期GMMA往下发散.”,4.50以下才来卖空,是否会太迟了一点?
你评估过下跌幅度吗?
是以什么速度下滑?
是用什么时间框架评估调整波?
这些答案都是趋势概率和时间框架问题.
4.50以下才来卖空,会太迟吗?
我喜欢支持一一被击穿后看跌股价.越弱越好.就算反弹,幅度也受到牵制.

星期一的高位5.15到4.50,下调幅度之大,若再往下跌,随时都会出现反弹,此时作空,风险会比我星期一小吗????
5.15的10%下跌幅度约是4.63.差不多是本周的跌幅.
看看1月9日的高点5.72一直持续的下跌至4.01反弹.
下跌幅度36%左右.
反观目前的高点5.71(5月30日)至今下跌幅度约19%.间中还有伴随小反弹.
没人能肯定说股价不会再跌了.因为还有很大的下跌空间.
4.50是3月至5月尾的上涨波幅的一半位置.能守主,任何翻转的机会肯定会有.
风险方面,我不知你如何评估.这是很个人的评估方式.
早前我已提过我不会卖空此股,GMMA还是我最大的概率评估方式.
我不逆势交易,对我来说风险很高.当然在你的理论风险很低.
这就是我们的差异处.
无论如何,只要拥有良好的资金管理和遵守止损原则.任何交易方式都可以不段的改进和进步.
股票交易没有绝对.因为它的不确定性,让很多股友在赚和赔之间生存和淘汰.

No comments:

Post a Comment